ByteDance en accélération soutenue sur 2019
Tik Tok est en fait déjà mature pour les annonceurs
Mais une application qui suscite aussi des craintes
Une accélération pour rassurer & attirer les annonceurs
Deux cas : Sephora avec #SizeUpChallenge ou TF1 avec #DALS
Notre point de vue
Aller plus loin / Nos références >
*1 (Source: Bloomberg) : ”ByteDance is Said to secure Funding at Record $75 Billion Value”
*2 (Source: Oberlo) : “ 10 TikTok Statistics That You Need to Know in 2020”
*3 (Source: Influenth) : “TF1 lance un défi sur tiktok pour promouvoir « danse avec les stars »
*4 (Source: l’ADN) : “TikTok is rolling out shoppable video ads for influencers”
*5 (Source: Forbes) : « Snapchat and TikTok Embrace ‘Deepfake’ Video Technology Even As Facebook Shuns It” /
*6 (Source: Bloomberg) : “TikTok Security Flaws May Have Exposed User Videos to Hackers”
*7 (Source: Business Insider) : “TikTok is rolling out shoppable video ads for influencers”
*A ( Source : Statista) : « Twitter: number of monthly active users 2010-2019”
*B ( Source : Statista ): “Number of daily active Snapchat users from 1st quarter 2014 to 3rd quarter 2019”